До уваги платників податків! Про новації застосування РРО

Верховною радою України 20 вересня 2019 року ухвалені зміни до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995  № 265/95ВР (зі змінами та доповненнями) та Податкового кодексу України відносно детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг.

В Законі закріплюється:

  • втілення програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), що надає суб’єкту господарювання право вибирати класичний або програмний РРО в залежності від його потреб та фінансових можливостей. Програмні РРО будуть забезпечувати одночасне занесення для довгострокового зберігання на фіскальному сервері контролюючого органу та багаторазове зчитування та унеможливлює змінення підсумкової інформації про обсяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), або про обсяг операцій по торгівлі валютними цінностями в готівковій формі;
  • спрощення процедури реєстрації РРО - проведення її засобами Електронного кабінету без надання реєстраційних документів, а лише шляхом отримання фіскального номеру, ідентифікуючого програмні РРО, в інформаційній системі контролюючого органу;
  • фіскалізація розрахункових операцій, які проводяться через програмне РРО, на фіскальному сервері контролюючого органу;
  • втілення технологій захисту даних про проведення розрахункових операцій, відповідаючих Закону «Про електронні довірчі послуги»;
  • підвищення відповідальності за порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій при здійсненні торгівельної діяльності та наданні послуг шляхом втілення джерела відшкодування покупцю (споживачу) частини штрафних санкцій, застосованих за їхнім зверненням.

На період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного реєстратора розрахункових операцій. На період виходу з ладу програмного РРО проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей.

На період відсутності зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу розрахункові операції здійснюються в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих  фіскальним сервером контролюючого органу. Суб’єкт господарювання може використовувати фіскальні номери із діапазону таких номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, не більше 168 годин протягом календарного місяця.

Протягом години після встановлення зв’язку із фіскальним сервером контролюючого органу здійснюється передача копій створених програмним РРО розрахункових документів з присвоєними їм в режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера контролюючого органу. Такі розрахункові документи мають бути передані до моменту передачі електронного фіскального звіту, електронного фіскального звітного чека за день, коли були сформовані такі розрахункові документи. Такі розрахункові документи мають зберігатися програмним РРО до моменту отримання від контролюючого органу підтвердження про доставку розрахункових документів.

Штрафи будуть збільшуватися поступово, із урахуванням перехідного періоду: до 1 жовтня 2020 року штрафи за невидачу чека складуть 10% (за перше порушення) та 50% (за кожне наступне) вартості товару, після цієї дати - 100 - 150% відповідно.

В Законі прописана процедура обліку товару. В зокрема, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або  безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції по отриманню готівки для подальшої її переведення, зобов’язані, серед іншого вести облік товарних запасів, продавати тільки ті товари (послуги), які відображені у такому обліку.

При цьому суб’єкт господарювання зобов’язаний надати контролюючому органу  під час проведення перевірки документи (на паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товару, що на момент перевірки  знаходяться у місті продажу господарському об’єкті). Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів із дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

З 1січня 2021 року підвищується річний ліміт доходу для другої групи платників єдиного податку з теперішніх 1,5 млн грн до 2,5 млн грн.

До 1 жовтня 2020 року РРО та/або програмні РРО не застосовуються платниками єдиного податку 2-4 груп (ФОП) незалежно від вибраного виду діяльності, об’єм доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн грн, крім тих, які здійснюють:

  • реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;
  • реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
  • реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг в сфері охорони здоров’я;
  • реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
  • роздрібну торгівлю уживаними товарами в магазинах (група 47.79 КВЕД);
  • діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена п. 11 ст. 9 Закону про РРО;
  • діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;
  • діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);
  • реалізацію текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів.

У випадку перевищення платником єдиного податку 2-4 груп (ФОП) в календарному році об’єму доходу 1 млн грн, застосування РРО та/або програмного РРО для такого платника єдиного податку обов’язкове. Застосування та/або програмного РРО починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом  реєстрації суб’єкта господарювання у якості платника єдиного податку.

Кешбек запрацює з 1 жовтня 2020 року. З цього моменту покупці зможуть поскаржитися на видані з порушенням чеки, однак сума купівлі повинна складати понад 850 грн на день їх отримання покупцем (споживачем).

Поскаржитися можливо буде виключно через Електронний кабінет платника податків (пройшовши електронну ідентифікацію з використанням кваліфікованого електронного підпису). Компенсувати відповідну суму будуть за рахунок штрафних санкцій (їх застосують за результатами перевірки скарги). Компенсація буде складати 100% вартості придбаних товарів. Платити податки з суми отриманої компенсації буде не потрібно.

logo

ДОБРОПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА

ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-САЙТ

КОНТАКТИ

  • м. Добропілля, вул. Першотравнева, 83
  • Поштовий індекс: 85004
  • E-mail: mrd@mrd.gov.ua
  • Тел. (06277) 2-78-60
  • Факс (06277) 2-78-71
  • Пн-Чт. 08.00-17.00, Пт. 08.00-16.00
  • Перерва: 12.00-13.00

СОЦМЕРЕЖІ


  Facebook

  Youtube

 

logo main 100

2016 © Добропільська міська рада. Всі права захищені. Всі права на статті, ілюстрації, інші матеріали належать Добропільській міській раді та охороняються законом України "Про авторське право і суміжні права". При використанні матеріалів посилання на сайт обов'язкове.